Hej alla barn och föräldrar!

Jag hoppas att ni alla har haft en härlig sommar och att ni hunnit med att bada i sommarvärmen. Nu är det dags för skolstart igen och vi startar upp Tvåan på måndag klockan 08:00 och vi går vanlig skoldag till klockan 13:25. Alla dagar kommer att vara mellan 08:00 och 13:25.
Precis som förra läsåret ser jag helst att ni skickar sms vid sjukdom eller frånvaro. Mitt telefonnummer och min mejladress står på schemat ni får hem!

Det ska bli så roligt att möta alla barn nu på måndag och roligt att starta upp ett nytt år fyllt av nytt kunskapande!

På måndag kommer barnen att ha med sig schema och annan information i väskan. De tre sista pappren i informationen är gällande anhöriginformation med mera och de sidorna vill jag få tillbaks ifyllda så fort som möjligt, allra senast fredag.

Föräldramötet är förlagt till tisdagen den 4/9 med start i Aulan 18:30n och därefter lite information och samtal i klassrummet mellan 19:00 och 20:00. Varmt Välkomna!

I år kommer vi att ha idrott och bibliotek på onsdagar! Vi kommer att vara ute på idrotten nu i början men såklart duscha efter denna. Läsläxan kommer att delas ut på torsdag och vara från torsdag till onsdag. Veckoläxan kommer att ha samma flöde som läsläxan det vill säga lämnas ut på torsdagar och lämnas in senast onsdag!

Jag hoppas många har kommit ihåg sommarläxan och har en biljett av något slag med sig för vi ska jobba lite kring dem redan första dagen.

Måndag Schema och annan information i väskan
Tisdag Går vi till bryggorna och håvar, bra skor!
Onsdag Bibliotek, Idrott med ombyte och dusch
Torsdag Läsläxa och veckoläxa kommer hem
Fredag Sista inlämningsdag för anhöriginformation med mera.

Slutligen önskar jag er en härlig avslutningshelg på sommarlovet och önskar alla barn varmt välkomna till skolstart i årskurs 2 på måndag

Lena

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Barnen berättar om ettans vecka

Barnen berättar om vecka 38

Lärarens information vecka 47