Läraren informerrar om vecka 35


Den här veckan har jag lagt ut tider om utvecklingssamtal. Det kommer också hem information kring detta i pappersform. Barnen har lappar med sig i väskorna.

Jag hoppas att alla sett att dagen för föräldramötet är ändrad till 11/9. Mötet startar upp i aulan klockan 18:30.Vi fortsätter sedan en stund i klassrummet.

Trots tryckande värme tyckerr jag att barnen arbetat på bra! Vi har jobbat praktiskt en hel del
både med volymmått och magnetism.

Vi har även startat upp med läs- och skriv-läxa. Blå grupp har sin läxa onsdag till onsdag och Röd grupp har sin läxa fredag till fredag. På så vis kan jag hinna lyssna på barnen när det är halvklass eftersom den andra halvan är på slöjd.
Bokstavslandet, både läs- och skriv-boken ska ligga i väskan varje dag efter läsningen hemma. Ibland arbetar vi med böckerna i skolan med.  Barnen har ett kapitel i veckan att läsa dagligen och två sidor i arbetsboken som skall göras under veckan.
Matteläxa dröjer vi med ett tag till.

Info inför vecka 35
Dag för bibliotek är ännu inte satt jag har samtal med bibliotekarien om passande tid. Jag återkommer när jag fått en tid spikad.

Måndag Idrott
Tisdag
Onsdag läs- och skrivläxa röd grupp, slöjd blå grupp
Torsdag
Fredag Läs- och skriv-läxa blå grupp, slöjd röd grupp

Trevlig helg!

Vänligen Lena

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Barnen berättar om ettans vecka

Barnen berättar om vecka 38

Lärarens information vecka 47